Hacı Ata

Hocaefendi: 35 sene arkadaşlığımız var, Beni incitecek hiçbir şey söylemedi

BÜLBÜL Türkmenistan final 8.Türkçe Olimpiyatı

Posted by HacıAta 04 Haziran 2010

BÜLBÜL
-Basri Bey oğlumuza-
Bütün dünyâya küskündüm, dün akşam pek bunalmıştım;
Nihayet, bir zaman kırlarda gezmiş, köyde kalmıştım.
Şehirden kaçmak isterken sular zaten kararmıştı,
Pek ıssız bir karanlık sonradan vâdiyi sarmıştı.
Işık yok, yolcu yok, ses yok, bütün hılkat kesilmiş lâl…
Bu istiğrâkı tek bir nefha olsun etmiyor ihlâl
Muhîtin hâli “insâniyyet”in timsâlidir, sandım;
Dönüp mâzîye tırmandım, ne hicranlar, neden andım!

Taşarken haşrolup beynimden artık bin müselsel yâd,
Zalâmın sinesinden fışkıran memdûd bir feryâd,
0 müstağrak, o durgun vecdi nâgâh öyle coşturdu
Ki vâdiden bütün, yer yer, enînler çağlayıp durdu.
Ne muhrik nağmeler, yâ Rab, ne mevcâmevc demlerdi;
Ağaçlar, taşlar ürpermişti, gûya Sûr-i Mahşerdi!

-Eşin var, âşiyanın var, baharın var, ki beklerdin;
Kıyâmetler koparmak neydi, ey bülbül, nedir derdin ?
0 zümrüd tahta kondun, bir semâvî saltanat kurdun;
Cihânın yurdu hep çiğnense, çiğnenmez senin yurdun,
Bugün bir yemyeşil vâdi, yarın bir kıpkızıl gülşen,
Gezersin, hânmânın şen, için şen, kâinatın şen.
Hazansız bir zemin isterse, şâyed rûh-i ser-bâzın,
Ufuklar, bu’d-i mutlaklar bütün mahkûm-i pervâzın.
Değil bir kayda, sığmazsın – kanadlandım mı – eb’âda;
Hayâtın en muhayyel gayedir ahrâra dünyâda,
Neden öyleyse mâtemlerle eyyâmın perîşandır?
Niçin bir damlacık göğsünde bir umman hurûşandır?
Hayır, mâtem senin hakkın değil… Mâtem benim hakkım:
Asırlar var ki, aydınlık nedir, hiç bilmez âfâkım!
Tesellîden nasîbim yok, hazân ağlar bahârımda;
Bugün bir hânmansız serseriyim öz diyârımda!
Ne husrandır ki: Şark’ın ben vefâsız, kansız evlâdı,
Serâpâ Garba çiğnettim de çıktım hâk-i ecdâdı!
Hayâlimden geçerken şimdi, fikrim herc ü merc oldu,
SALÂHADDÎN-İ EYYÛBÎ’lerin, FATİH’lerin yurdu.
Ne zillettir ki: nâkûs inlesin beyninde OSMAN’ın;
Ezan sussun, fezâlardan silinsin yâdı Mevlâ’nın!
Ne hicrandır ki: en şevketli bir mâzi serâp olsun;
O kudretler, o satvetler harâb olsun, türâb olsun!
Çökük bir kubbe kalsın ma’bedinden YILDIRIM Hân’ın;
Şenâatlerle çiğnensin muazzam Kabri ORHAN’ın!
Ne heybettir ki: vahdet-gâhı dînin devrilip, taş taş,
Sürünsün şimdi milyonlarca me’vâsız kalan dindaş!
Yıkılmış hânmânlar yerde işkenceyle kıvransın;
Serilmiş gövdeler, binlerce, yüz binlerce doğransın!
Dolaşsın, sonra, İslâm’ın harem-gâhında nâ-mahrem…
Benim hakkım, sus ey bülbül, senin hakkın değil mâtem! (*)

[Safahât, Yedinci Kitap]

(*) Bu şiir yazılırken Yunan istilâsı altındaki topraklarımız
hususiyle Bursa’ya dair elîm haberler geliyordu;
tetkikine de imkân yoktu.

resim2

mp3 olarak dinlemek ve indirmek için tıklayınız

39 Yanıt to “BÜLBÜL Türkmenistan final 8.Türkçe Olimpiyatı”

  1. aykut said

    bu güne kadar dinlediğim en güzel şiir ve şarkı.iki gözüm iki çeşme dinlediğim mükemmel bir eser.allah vesile olanlardan ebeden razı olsun..

  2. ufuk sakarya said

    böyle bir güzellik olamaz. Çok başarılı buldum. Ve çok duygulandım.Bu kadar güzel yorumlanabilir şiirde şarkıda.

  3. SUKRU CELİK said

    tek kelimeyle mükemmel

  4. Ayday said

    Şu Tacıkıstandan gelen çocuğun sesi mükkemel

  5. nur özbek said

    Mehmet Akif Ersoy a İstiklal Marşını yazdıgı icin hayrandım.Bu şiirle bır kez daha hayran kaldım.Atatürk ün İstiklal Marşını yazması icin bu şairi secmesıyle Atatürk e bir kez daha hayran kaldım.Türkmenistan a siiri sectıgı ıcın hayran kaldım.Okuyan çocuga bu kadar güzel bu kadar duygulu okudugu ıcın hayran kaldım.Tacikistan dan gelen cocugun sesıne hayran kaldım.Gözyaşlarıyla kaç kez dinledıgımı hatırlamıyorum.hepsıne tesekkur edıyorum.Türkmenistana Tacikistana bu olımpıyatı yapan ınsanlara tesekkur edıyorum.Ruhun şad olsun MEHMET AKİF

  6. zeynep13 said

    nur arkadaşı gbi bende MEHMET AKİF ERSOYUN hayranıyımmm inanın bu şiiri dinlediğimde onun yazdıgını bilmiyorum ama sözler o kadar mukemmelce seçilmiştiki onun yazdığını anlamamak mumkun dğil di zatennn….ALLAHIN rahmeti üzerine olsun mekanı cennet olsunnnn…ayrıca bu olipmiyat mukemmel türkye boyle güzel bir etkinlikte bulundugu için tebrikler

  7. ayşe said

    şu gençdeki çoşkuyu birde herşeyiyle avrupya özenen gençlerimiz görsedeler

  8. zeynep said

    çok etkileyici; çok beğendim…. şiir zaten harika yorum da güzel
    Maşallah..

  9. beyza said

    bir şarkı ve şiir ancak bu kadar muhteşem yorumLanarak biraraya gelebilir. KardeşLerimi tüm kaLbmLe kutLuyorm. vesiLe oLanLardan da ALLah razı oLsn..

  10. HAMİYET said

    SANATÇI OLUNMAZ SANATÇI DOĞULUR DERLERYA… İŞTE SANAT BUDUR…DUYGU BUDUR BENCE…

  11. BURCU said

    bu tacikistandan gelen kardeşimiz öyle bir melodiyi yerleştirmişki şiirin ruhuna duyduğum en güzel seslerden biri işlenmeli kabiliyet Allahtandır…….

  12. fatma said

    m.akif ersoy,un şiiri bu kadar güzel okunamazdı.harika yorumlamışsınız çok güzel olmuş. şarkıyı söyleyen kardeşimizde o kadar hissederek okuduki ağzına sağlık. emeği geçenlerden Allah razı olsun.

  13. aksulu ferit said

    muhteşem

  14. hilal said

    Bu şiir için dinlediğim en güzel yorumdu

  15. SEVİM said

    BENİM BEĞENDİĞİM ŞİİRDİ.1.Cİ OLMASINI İSTİYORDUM.AMA OKUYANLARDA NASIL İÇTEN OKUMUŞLAR AĞZINA,EMEKLERİNE SAĞLIK..

  16. mali said

    çk güz.

  17. mali said

    süper dostlar

  18. trabzonlu said

    allah onları YETİŞTİRENLERİN tüm günahlarını affetsin (AMİN):))

  19. mert said

    sesine kurbannn kardesimm

  20. Fatih Nadi said

    Büyük şair ve büyül aksiyon insanı şairlerin şairi Merhum Mehmet Akif’in şaiirini gerçekten harika yorumlamış Tacik ve Türkmen kardeşler sunum ve organizasyonda bence bu yıl harika oldu emeği geceçn herkese teşşürler.Umarım Türçenin ne kadar büyük bir dil olduğu bu arkadaşlar ve diğer Türkçe sevdalıları sayesinde sayesinde ortaya çıkacak.

  21. Dilber GORGUN said

    hayran kaLdım

  22. fatma said

    türk olmamasina ragmen benden güzel türkce konus siir okuyor helal olsun emegin hakki budur.. hayran birakmayacak gibide degil korkmayiniz sadece siz degilsiniz bende hayran kaldim hele bide o cocugun sesi süperr gurur verici

  23. sultan said

    çok güzel

  24. fatma zehra said

    çok begendim bence mükemmeldi zaten yazan mehmet akif mükemmel maşalllah çok güzel bir geceydi herkeze tesekkürler rabbim bunu vesile eden yolcudan allah razı olsun hocama allah uzun ömürler versin emegi geçen diger hocalarımıza da tasekkürler ..

  25. devran said

    yüreklerde büyük yankı uyandırdılar bu kişiler.evt hepinize cndan katlıyorum.bu sesleri duyunca sevdiğim şarkıların hiçbirini birdaha dinlemedim.etkilenmek ve kalpten hissetmek böyle bişey olsa gerek.günümüzde her insan bizler kadar etkilense ve etkilendiği kadar gurur duysa şu an belli mertebelere geliriz.türk olmak ve türkçe öğrenmek hakikaten çok güzel.tacikistanlı ismail olsun,arnavutlu andi olsun,dereceye giremeyen olsun neticede hepside bu güzel türkçe için emek sarfetmişler.hepsine hayranlık duyuyorum yolları her daim açık olsun inşaallah…onların yanına gitmiştim.kalabalıktan ft.çektiremedim ama yüzlerindeki tebessümü görmek onları mutlu görmek benide mutlu etti.kimilri baktı güldü

  26. şeyda said

    çok güzel söyliyo bu abi bnm rüyama giriyo

  27. Hakonin said

    bu ne ruh, ne inanç bunun tarifi olmaz. o kadar büyük inançla yazılmış ki, okuyan da aynı o ruh ve inançla okumuş. bize bu ruh ve inançla yazanlar,yönetenler,başlar,yargılayanlar,gerek.bu temennilerle.tek kelime ile muhteşem

  28. Ferhat said

    Çok güzel hatta mükemmel. bu şiir de kullanılan müziğin ismini bilen var mı?

  29. rozerin said

    Gerçekten çok güzel okumuş.Mehmet Akif Ersoy’un okumayı en çok sevdiğim şiirlerinden biridir Bülbül.Daha önce bir ney müziğiyle çalışıyordum ama buradaki müzik daha çok hoşuma gitti.Bir türlü bulamıyorum arkadaki fon müziğini bilen varsa yardımcı olabilir mi?

  30. çiçek said

    arkadaşlar bu şiirin arkasında çalan müziği nerden ve nasıl bulabilirim acil yardımcı olur musunuz ?

  31. Naim said

    Keşke bu güzel şiiri telefon üzerinden ben de dinleyebilseydim. Sözlerini görsem de yeterdi. Ama yorumlarınızı gördüm. Onlar çok güzel. Demek ki şiir de çok güzel. Mehmet Akif yazdıysa öyledir. Türkçe Olimpiyatı’nda yer aldıysa ve finale kaldıysa güzeldir zaten diyor ve dinleyememiş olmama üzülmem bir nebze olsun azalıyor. Tv’de görmüşümdür ama🙂 şimdi hatırlayamadım hangisi olduğunu hepsi bu😉

  32. hakan said

    fon müziği çok acil lazım bulan var mı ben bulamıyorum lütfen yardım edin!

  33. Mehmet ATLI said

    Yorum yapmak ne haddime. Tek kelimeyle “MUHTEŞEM”. Allah yazandan, okuyandan, sebep olandan ve en önemlisi de bu genci yetiştiren hocalarından ebeden razı olsun. Olimpiyatları kaçırmam ama bu şiiri yeni dinledim. MÜTHİŞ…

Bir Cevap Yazın

 
