Hacı Ata

Hocaefendi: 35 sene arkadaşlığımız var, Beni incitecek hiçbir şey söylemedi

“Yurt dışındaki “Türk okullarında fedakarca çalışan eğitim gönüllüsü öğretmenlerle ne kadar gurur duysak azdır.”

Posted by HacıAta 08 Nisan 2013

Tarsus Fem Dershanesi, çocukları yurt dışındaki Türk okullarında görev yapan öğretmenlerin ailelerini ‘Selam’ filmine götürdü. Türk okullarındaki eğitim gönüllülerinin hikayesinin anlatıldığı filmi izleyen aliler gözyaşlarını tutamadı. Tarsus Fem Dershanesi Müdürü Murat Tüysüz, Türk okullarında görev yapan öğretmenlerin ilçede yaşayan aileleri, Tarsu AVM’de gösterime giren Selam filminin galasına davet ettiklerini belirtti. Tüysüz, “Yurt dışındaki Türk okullarında fedakarca çalışan eğitim gönüllüsü öğretmenlerle ne kadar gurur duysak azdır.” dedi.

Evlatlarını dünyanın dört bir tarafına gönderen eğitim gönüllülerinin ailelerini bir araya getirmekten dolayı büyük mutluluk yaşadıklarını belirten Tüysüz, “Dünyanın her tarafına hicret ederek destan yazan Türkiye sevdalısı eğitim gönüllüleriyle ne kadar gurur duysak azdır. Türk örf, adet, edep, terbiye ve ahlakını götürüp Türkiye’yi çok iyi bir şekilde temsil eden öğretmenlerimizi saygıyla alkışlıyoruz.” diye konuştu.

Yurt dışında zorlu şartlarda görev yapan öğretmenlerin fedakarlıklarını anlatan, ‘üç umut, üç gaye, üç ideal’ sloganı ile yola çıkan ‘Selam’ filmi, Zonguldak’ta gösterime girdi.

Yapımcılığını Neyir Film, yönetmenliğini Sabri Koç, başrollerini Yunus Emre Yıldırımer, Burçin Abdullah, Hasan Nihat Sütçü, Fatma Karanfil, Emre Karakoç, Saba Merhi ve Canan Uzun’un oynadığı, üç ayrı kıta ve üç ayrı ülkede çekilen filmde, yaşanmış hayat hikayeleri canlandırılıyor. Fedakarlığı dünyanın en ücra köşelerine kadar yayılan Anadolu insanının eğitim hizmetleri, ilk kez sinema diliyle izleyici karşısına çıkıyor.

Öte yandan Zonguldaklı sinemaseverlerin yoğun istekleri üzerine Tüm Çalışanlar Platformu (TÜÇAP) önderliğinde Zonguldak’a getirilen filmin gala gösterimi yarın saat 20.00’de Prestij Sinemaları’nda yapılacak. Galaya protokol mensupları ve seçkin davetlilerin yanı sıra filmde rol alan 3 oyuncu da katılacak.

TÜÇAP Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hamzaçebi, yaptığı açıklamada, “Gün geçtikçe artan bir talep var. Bir seyreden bir daha seyretmek istiyor. Zannediyorum, önümüzdeki günlerde sinema salonlarında bir sıkışma olacak. Sinemaseverlerin ve Zonguldaklı hemşehrilerimizin kaçırmamasını tavsiye ediyorum.” dedi.

resim2

Bir Cevap Yazın

 
