Hacı Ata

Hocaefendi: 35 sene arkadaşlığımız var, Beni incitecek hiçbir şey söylemedi

Ankaralı işadamları ‘Mali de Türk okulu’ açacak

Posted by HacıAta 24 Nisan 2013

İç savaş ve ekonomik durgunluk nedeniyle zor günler geçiren Mali’de yabancı yatırımcıların ülkeyi terk ederken Ankaralı işadamları ‘Türk Okulu’ açmak için kolları sıvadı. Başkent Bamako’ya giden bir grup Ankaralı sanayici ve işadamı, 13 bin 500 metrekarelik alanda yapacakları “eğitim kampüsünün” temelini attı. Mali Başbakanının özel temsilcisini gönderdiği temel atma törenine, Milli Eğitim Bakanı Moussa Bocar Diarra, Yüksek Öğretim Bakanı Messoud Lahbib, Kültür Bakanı Bruno Maiga, Mali Türkiye Büyükelçisi Kemal Kaygısız, Bamako Belediye Başkanı, eski bakanlar, akademisyenler, kanaat önderleri ve çok sayıda davetli katıldı. Törende konuşan Milli Eğitim Bakanı Moussa Bocar Diarra sözlerine eğitim alanında Mali’de ve tüm dünyada çok güzel işlerin yapılmasına ilham veren Fethullah Gülen Hocaefendi’ye şükranlarını sunarak başladı. Eğitimin bir ülkenin gelişmesinde çok önemli bir rolü olduğunu belirten Diarra, “Türk okulları Mali’de çok güzel işler yaparak ülkemizin eğitimine ciddi katkı sağlıyor. İnanıyorum ki bugün Türkiye’den gelen sponsorlarla beraber temelini attığımız bu okul, ülkemizde çığır açacak bir eğitim kalitesi yakalayacaktır” diye konuş tu. Törene, Milli Eğitim Bakanı Moussa Bocar Diarra, Yüksek Öğretim Bakanı Messoud Lahbib, Kültür Bakanı Bruno Maiga, Mali Türkiye Büyükelçisi Kemal Kaygısız, Bamako Belediye Başkanı, eski bakanlar, akademisyenler, kanaat önderleri ve çok sayıda davetli katıldı. Yüksek Öğretim Bakanı Messoud Lahbib ise okulun sponsoru olan Ankaralı işadamlarına teşekkür ederek “En kısa zamanda ülkemize bir de üniversite inşa etmenizi bekliyoruz” şeklinde temennide bulundu. Türkiye Büyükelçisi Kemal Kaygısız, “Bugün Mali için önemli bir dayanışmanın sergilendiği bir gün. Mali ile olan kardeşliğimizi pekiştirecek şekilde bir okulun temelini atıyoruz. Türkiye’den gelen sponsorlara çok teşekkür ediyorum.” diye konuştu. 13 bin 500 metrekarelik alanda inşa edilecek eğitim kampüsünün içinde yer alacak olan öğrenci yurdunun sponsorluğunu Ankaralı işadamı Seyfettin Yıldırım üstlenecek. ‘Şerife Sultan Öğrenci Yurdu’ adı altında hizmet verecek olan yurt binasını kısa bir süre için de tamamlayacaklarını ifade eden Yıldırım, “Mali halkının kalkınması adına Türk okulları büyük işler yapıyor. Biz de fedakar öğretmenlerimizin çalışmalarına destek olacağız” Mali, ilk halı sahaya kavuşuyor Eğitim kampusü 13 bin 500 metrekarelik bir alana inşa edilecek. Arsa üzerinde iki okul, bir yurt, yemekhane ve konferans salonu yer alacak. Kampusün içinde 2 basketbol sahası, 1 halı saha, 2 kütüphane, 2 cep sineması, 2 toplantı salonu olacak. 2 ayrı okul toplam 1000 öğrenci alabilecek. Okullarda 24 kişilik 48 sınıf, 2 bilgisayar laboratuarı, 2 fen laboratuarı, 2 yabancı dil laboratuarı ve 2 müzik laboratuarı bulunacak, kampüse yapılacak olan halı saha Mali’ye yapılan ilk halı saha olma özelliği taşıyor.

Bir Cevap Yazın

 
